Τα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διοργάνωσαν τριήμερο συνέδριο
Στις 9-11 Νοεμβρίου 2018 πραγματοποιήθηκε διεθνές συνέδριο με τίτλο “The Birth of Contemporary Europe: World War I, Music and the Arts”.
Στην ιστοσελίδα του συνεδρίου αναφέρεται: In this international multidisciplinary conference, we expect to discuss several issues that have to do with artistic and cultural manifestations and their connection to music and sound in general, which occur both during, but also after, the end of the Great War.
World War I has been the turning point towards the birth of Contemporary Europe. It signaled the crucial end of the Empires and the shift towards new perspectives. The artistic and cultural output of the period in discussion has been rich and diverse, something that has been partially reflected on the scope of projects such as Europeana 1914-1918 , Europeana Migration and others.
Κατασκευή ιστοσελίδας και υποστήριξη του διακομιστή Διαδικτύου: Τάσος Κολυδάς. Γραφικά: Ανδρέας Βακαλιός.
Δημοσιεύτηκε στο διαδικτυακό περιοδικό TAR, κείμενο με τίτλο 27o Φεστιβάλ Κιθάρας στην Πάτρα· κριτική θεώρηση και κάποιες ιστορικές αναφορές. Στο κείμενο επιχειρείται μια επισκόπηση των πεπραγμένων του Φεστιβάλ, το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 30 Μαρτίου έως και τις 2 Απριλίου 2018. Παράλληλα, διατυπώνονται σκέψεις σχετικά με τα φεστιβάλ κιθάρας στην Ελλάδα: την αξία τους και τη θέση τους στη μουσική ζωή του τόπου. Στο φεστιβάλ, ο Τάσος Κολυδάς παρουσίασε διάλεξη με θέμα «Το ρεπερτόριο των πρώτων σολίστ κιθάρας στην Ελλάδα και το εξωτερικό».
Δημοσιεύτηκε στο διαδικτυακό περιοδικό Tar, συνέντευξη στην συνεργάτιδα του περιοδικού, Τίνα Βαρουχάκη. Στο πλαίσιο της συνέντευξης, γίνεται κουβέντα για τη διδακτορική διατριβή, το βιβλίο για τον Δημήτρη Φάμπα, την ιστορία της κιθάρας στην Ελλάδα, και τα σχέδια για το μέλλον.
Δημοσιεύτηκε στην διαδικτυακή εκδοχή της εφημερίδας Το Βήμα, παρουσίαση του βιβλίου για τον Δημήτρη Φάμπα από τον Λάμπρο Σταυρόπουλο. Ο τίτλος της δημοσίευσης είναι Δημήτρης Φάμπας: πρωτεργάτης της ελληνικής σχολής κιθάρας / Βιογραφία – μελέτη του έργου του σπουδαίου κιθαριστή από τον Τάσο Κολυδά. Ακολουθεί ένα μικρό δείγμα του κειμένου:
Το φαινόμενο της λογοκλοπής μουσικής και αντιγραφής μουσικών έργων (music plagiarism) εγείρει προβληματισμούς τόσο καλλιτεχνικής όσο και νομικής φύσης. Πώς βιώνει ένας μουσικός τη λογοκλοπή και πώς χρησιμοποιεί τα προγενέστερα έργα ως πηγή έμπνευσης; Πότε η χρήση στοιχείων από προγενέστερα έργα είναι επιτρεπτή και πότε συνιστά απομίμηση κατά το δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας; Ποιά είναι τα τεχνικά εργαλεία για την εξακρίβωση της λογοκλοπής και τι προσφέρουν οι μουσικολογικές αναλύσεις;
Το Ζαγόρι είναι μια περιοχή προικισμένη με σπάνιο φυσικό κάλλος. Οι ιστορικές συνθήκες διαμόρφωσαν εκεί ένα ιδιαίτερο πολιτισμικό περιβάλλον, όπου η πολλαπλότητα των μικρών κοινωνιών δεν αναιρεί την ενότητα του συνόλου. Το σύνολο αυτό αναδεικνύεται σε πραγματικό μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς, με υπερτοπική ακτινοβολία, όχι μόνο για την ήδη καταγεγραμμένη αλλά και για την ζώσα μνήμη. Είναι επομένως φυσικό να είναι η περιοχή του Ζαγορίου από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στην Ήπειρο, αλλά και μια ζωντανή σφαίρα κοινωνικής διάδρασης, όπου η παράδοση συναντά τη συγχρονία σε πλείστα όσα πεδία, από την οικονομία μέχρι τις πιο άμεσες μορφές κοινωνικότητας.
Το Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής στην Πρέβεζα με μια εμβληματική παράσταση στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Νικόπολης. Στο πρώτο μέρος η Ορχήστρα του Σχολείου ερμήνευσε συνθέσεις που απορρέουν, σχετίζονται ή παραπέμπουν στο όνειρο, σε μια παράσταση με τίτλο: «όνειρο και μουσική [ερμηνεία]». Η Ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Τάσου Κολυδά έπαιξε πρωτότυπες συνθέσεις, διασκευές γνωστών έργων, και συνθέσεις των ίδιων των μαθητών σε μια παράσταση που είχε μεγάλη επιτυχία..
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 7ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.), με θέμα «Μουσικός Γραμματισμός: Τυπικές και Άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας-Μάθησης», που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, από τις 27 έως τις 29 Νοεμβρίου 2015, σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και με τη συνεργασία πέντε πανεπιστημιακών τμημάτων της χώρας: Τ.Μ.Σ. του Α.Π.Θ., ΤΕΠΑΕ του Α.Π.Θ., ΤΜΕΤ του ΠΑ.ΜΑΚ., Τ.Μ.Σ. του Ιονίου Πανεπιστημίου και Τ.Μ.Σ. του ΕΚΠΑ.
Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 5ο Διεθνές Συνέδριο για την Εκπαιδευτική Πολιτική (EduPolicies 2014) με τίτλο «Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Τάσεις στην Εκπαίδευση: Οι επιρροές τους στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα». Το συνέδριο απευθυνόταν σε επαγγελματίες της εκπαίδευσης με σκοπό να αναπτύξουν διάλογο στην έρευνα και τις πρακτικές εφαρμογές προηγμένων εκπαιδευτικών πολιτικών για τη διδασκαλία και τη μάθηση. Ο Τάσος Κολυδάς παρουσίασε εργαστήριο με τίτλο «Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας στην υπηρεσία του εκπαιδευτικού: εύρεση και επεξεργασία μουσικής για την διδασκαλία μουσικών συνόλων».