Δημοσιεύσεις

  • Τάσος Κολυδάς, «Η ψηφιακή παρτιτούρα ως μέσο για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας κατά την διδασκαλία μουσικών συνόλων σε μουσικά σχολεία», Oι Τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον, Αθήνα, 12.10.2018
  • Τάσος Κολυδάς, «Η κλασική κιθάρα στην Ελλάδα κατά το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα: όψεις της μεταμόρφωσης ενός μουσικού οργάνου από τη σκοπιά του ρεπερτορίου», 9ο Διατμηματικό Συνέδριο Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρίας - ΕΜΕ (Πρακτικά συνεδρίου), υπό δημοσίευση
  • Δημήτρης Φάμπας (1921-1996): πρωτεργάτης της ελληνικής Σχολής κιθάρας, (μονογραφία στη σειρά Ελληνικές Μουσικολογικές Εκδόσεις) Αθήνα, 2017, εκδ. Panas Music / Κ. Παπαγρηγορίου – Χ. Νάκας
  • Τάσος Κολυδάς, «Ψηφιακός γραμματισμός και μουσική: μια προσέγγιση στις αντιλήψεις περί "ποιότητας" σχετικά με τους απωλεστικούς αλγορίθμους συμπίεσης ακουστικού σήματος», 7ο συνέδριο ΕΕΜΕ: Τυπικές και Άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας-Μάθησης (Πρακτικά Συνεδρίου), Θεσσαλονίκη, 2016
  • Τάσος Κολυδάς, «Το ρεπερτόριο της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Νέας Υόρκης με μαέστρο τον Δημήτρη Μητρόπουλο», Δημήτρης Μητρόπουλος (1896-1960): 50 Χρόνια Μετά (Πρακτικά Συνεδρίου, επιμ. Ι. Φούλιας, Γ. Μπελώνης, Γ. Βλαστός, Τ. Κολυδάς), Αθήνα, 2011, εκδ. Orpheus, σ. 204-216
  • Χάρης Σαρρής – Τάσος Κολυδάς – Μιχάλης Κωστάκης, «Investigating instrumental repertoire following the technique of parataxis: A case study», Journal of Interdisciplinary Music Studies - JIMS, Σμύρνη, 2010, τ. 4/2, σ. 99-120
  • Χάρης Σαρρής – Άγγελος Βελεγράκης – Τάσος Κολυδάς, «Drawing a parallel between the gaida (bagpipe) and the Zonarádikos line dance through statistics», περ. Journal of Interdisciplinary Music Studies - JIMS, Σμύρνη, 2010, τ. 4/2, σ. 121-142
  • Τάσος Κολυδάς, «Η ανάθεση πρωταγωνιστικού ρόλου στην κιθάρα για την εκτέλεση σκηνικής μουσικής κατά την πρώτη μεταπολεμική περίοδο· μια ιστορική - μουσικολογική προσέγγιση», Ελληνική μουσική δημιουργία του 20ού αιώνα για το λυρικό θέατρο και άλλες παραστατικές τέχνες - Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Πρακτικά Συνεδρίου), Αθήνα, 2010
  • Χάρης Σαρρής – Τάσος Κολυδάς – Παναγιώτης Τζεβελέκος, «Parataxis: A Framework of Structure Analysis for Instrumental Folk Music», Journal of Interdisciplinary Music Studies - JIMS, Σμύρνη, 2010, τ. 4/1, σ. 71-90
  • Τάσος Κολυδάς, «Ο "ασθενής" ήχος της κιθάρας και ο Andrés Segovia ως "θεράπων" τής μουσικής της», περ. Tar, http://www.tar.gr/content/content.php?id=738, Διαδίκτυο, 2007
  • Τάσος Κολυδάς, «Ο μετασχηματισμός του ρεπερτορίου της κιθάρας στις αρχές του 20ού αιώνα», περ. Πολυφωνία, εκδ. Κουλτούρα, Αθήνα, 2006, τ. 9, σ. 34-49
  • Τάσος Κολυδάς, «Τα πρώτα βήματα στις εκτελέσεις κοντσέρτων με κιθάρα στην Ελλάδα», περ. Tar, http://www.tar.gr/content/content/print.php?id=127, Διαδίκτυο, 2006. Αγγλική εκδοχή: «First strides in the performances of guitar concertos in Greece».

Ανακοινώσεις σε Συνέδρια

  • Τάσος Κολυδάς, «Η ψηφιακή παρτιτούρα ως μέσο για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας κατά την διδασκαλία μουσικών συνόλων σε μουσικά σχολεία», Oι Τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον, Αθήνα, 12.10.2018
  • Τάσος Κολυδάς, «Η κλασική κιθάρα στην Ελλάδα κατά το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα: όψεις της μεταμόρφωσης ενός μουσικού οργάνου από τη σκοπιά του ρεπερτορίου», 9ο Διατμηματικό Συνέδριο Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρίας - ΕΜΕ, Θεσσαλονίκη, 1.12.2017
  • Τάσος Κολυδάς, «Ψηφιακός γραμματισμός και μουσική: μια προσέγγιση στις αντιλήψεις περί "ποιότητας" σχετικά με τους απωλεστικούς αλγορίθμους συμπίεσης ακουστικού σήματος», 7ο συνέδριο ΕΕΜΕ: Τυπικές και Άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας-Μάθησης, Θεσσαλονίκη, 2016
  • Τάσος Κολυδάς, Το ρεπερτόριο της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Νέας Υόρκης με μαέστρο τον Δημήτρη Μητρόπουλο, Διεθνές Συνέδριο «Δημήτρης Μητρόπουλος (1896-1960): πενήντα χρόνια μετά», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αθήνα, Νοέμβριος 2010
  • Χάρης Σαρρής – Μιχάλης Κωστάκης – Τάσος Κολυδάς, «Investigating instrumental repertoire following the technique of parataxis: A case study», Proceedings of the fifth Conference on Interdisciplinary Musicology (CIM09), Παρίσι, Οκτώβριος 2009.
  • Χάρης Σαρρής – Άγγελος Βελεγράκης – Τάσος Κολυδάς, «Drawing a parallel between the gaida (bagpipe) and the Zonarádikos line dance through statistics», Proceedings of the fifth Conference on Interdisciplinary Musicology (CIM09), Οκτώβριος 2009.
  • Τάσος Κολυδάς, Η ανάθεση πρωταγωνιστικού ρόλου στην κιθάρα για την εκτέλεση σκηνικής μουσικής κατά την πρώτη μεταπολεμική περίοδο· μια ιστορική - μουσικολογική προσέγγιση, Πρακτικά Συνεδρίου «Ελληνική μουσική δημιουργία του 20ού αιώνα για το λυρικό θέατρο και άλλες παραστατικές τέχνες», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αθήνα, Μάρτιος 2009
  • Χάρης Σαρρής – Τάσος Κολυδάς – Παναγιώτης Τζεβελέκος, Parataxis: a framework of structure analysis for instrumental folk music, Proceedings of the fourth Conference on Interdisciplinary Musicology (CIM08), Θεσσαλονίκης, Ιούλιος 2008

Διαλέξεις - Εργαστήρια

  • «Το ρεπερτόριο των πρώτων σολίστ κιθάρας στην Ελλάδα και το εξωτερικό», 27ο Φεστιβάλ Κιθάρας, Πάτρα, 31.3.2018
  • «Ψηφιακός γραμματισμός και μουσική: λογισμικό ανοιχτού κώδικα στη διάθεση του εκπαιδευτικού», Εργαστήριο στο 7ο συνέδριο ΕΕΜΕ: Τυπικές και Άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας-Μάθησης (Εργαστήριο), Θεσσαλονίκη, 28.12.2015
  • Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας στην υπηρεσία του εκπαιδευτικού: εύρεση και επεξεργασία μουσικής για την διδασκαλία μουσικών συνόλων», Εργαστήριο στο 5ο Διεθνές Συνέδριο Μουσικοπαιδαγωγικής της ΕΕΜΑΠΕ με τίτλο " Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Τάσεις στην Εκπαίδευση: / Οι επιρροές τους στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα", Αθήνα, 2014
  • Εισαγωγή στη Μουσικοθεραπεία, επιμορφωτική συνάντηση με μαθητές Λυκείου, στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας (Πρέβεζα, 13/11/2012).
  • The repertoire of the Philharmonic Orchestra of New York, conducted by Dimitri Mitropoulos, Ημερίδα "Dimitri Mitropoulos (1896-1960) / 50+1 Jahre danach", (Ινστιτούτο Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου της Βιέννης, Βιέννη - 22/10/2011)
  • Νέες Τεχνολογίες και Μουσική. Παιδαγωγική αξιοποίηση, Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών ΠΕ16 Μουσικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Νομού Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, (Πρέβεζα - 3/3/2011, Ιωάννινα - 3/5/2011)
  • Μουσική και ερμηνευτές για κιθάρα στον 20ό αιώνα, 16ο Πανελλήνιο Σεμινάριο Κιθάρας (Ευάγγελος Ασημακόπουλος - Λίζα Ζώη), Πάτρα, 2007
  • Η διαδικασία καθιέρωσης ενός οργάνου ως φορέα της "σοβαρής" μουσικής: οι μεταγραφές για κιθάρα από το ρεπερτόριο άλλων οργάνων, 5ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας, Βέροια, 2006
  • Η μέθοδος διδασκαλίας του Δημήτρη Φάμπα, 15ο Πανελλήνιο Σεμινάριο Κιθάρας (Ευάγγελος Ασημακόπουλος - Λίζα Ζώη), Πάτρα, 2006
  • Η Ζωή και το Συνθετικό Έργο του Δημήτρη Φάμπα, Αφιέρωμα στον Δημήτρη Φάμπα - ΔΕΠΑΔ, Δραπετσώνα, 2006
  • Μια οπτική του περιοδικού τύπου στην επιστήμη της Μουσικολογίας, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φορέων Πολιτιστικών Εντύπων «Η φυγόκεντρος δύναμη του πολιτισμού», περιοδικό Highlights, Κομοτηνή, 2005
  • Eλληνική Mουσική για κιθάρα στον 20ο αιώνα, 2ο Μουσικολογικό Συμπόσιο, Άνδρος, 2000
  • Δημήτρης Φάμπας: H καταγωγή του και οι σπουδές κιθάρας έως το 1955, 2ο Χειμερινό Φεστιβάλ Κιθάρας, Βόλος, 2000
  • Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αθήνας - μια προοπτική στην Πρωτοβάθμια και Μέση Εκπαίδευση, Το σχολείο του 2000, Διημερίδα - Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα, 1997

Ερευνητικά Προγράμματα

  • Eθνικόν και Kαποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Aθηνών (επιστ. υπεύθ. Φλώρα Κρητικού), Cretan Ecclesiastical Chant - [ChECret], 2018
  • Répertoire International de la Presse Musicale - RIPM (επιστ. υπεύθ. Καίτη Ρωμανού), Αποδελτίωση των ελληνικών μουσικών περιοδικών που κυκλοφόρησαν κατά τον 19ο αιώνα και το πρώτο μισό του 20ού αιώνα, 2007 - 2008
  • Eθνικόν και Kαποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Aθηνών (επιστ. υπεύθ. Aπόστολος Kώστιος), Oι μουσικές πηγές της Eλλάδας / Έρευνα, Tεκμηρίωση, Aνάπτυξη, 2000.02-2000.05
  • Eθνικόν και Kαποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Aθηνών (επιστ. υπεύθ. Aπόστολος Kώστιος), Kατάρτιση Corpus των μουσικοκριτικών του Mίνου Δούνια· δημιουργία εργαλείου μουσικολογικής έρευνας και διάδοσης πληροφοριών, 1995.11 - 1997.06

Εκπαιδευτικη Πειρα

  • Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής - Εκπόνηση Οδηγού για τον Εκπαιδευτικό για το Μουσικό Σχολείο (βλ. σ. 9)
  • Επιμόρφωση αναπληρωτών σε θέματα Μουσικής Τεχνολογίας, στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων», 2014.06
  • Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας - Διάλεξη σχετικά με τη Μουσικοθεραπεία, σε μαθητές Λυκείου, στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας, 2012.11
  • Περιφερειακή διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου - Εισήγηση σχετικά με ΤΠΕ, σε επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών ΠΕ16, 2011.03.11
  • Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Πρέβεζας & Γ΄ Αθήνας - Διδασκαλία στα Μουσικά Σχολεία Πρέβεζας και Ιλίου, 2009 - 2017
  • TEI Ηπείρου – Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής, μαθήματα Μουσικής Τεχνολογίας (βλ. σελ. 10), 2008-2014

Υποστηριξη συνεδριων

  • Oι Τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μἐλλον, μέλος οργανωτικής και επιστημονικής επιτροπής, Αθήνα, Οκτώβριος 2018· διοργάνωση ΤΘΣ ΕΚΠΑ, ΤΜΣ ΕΚΠΑ, ΑΣΚΤ ΑΠΘ, ΤΘΣ ΑΠΘ, ΙΕΠ.
  • Μουσικός Γραμματισμός: Τυπικές και Άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας-Μάθησης, 7ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη 2015 (βλ. σ. 9)
  • Music Technology meets Philosophy: From Digital Echos to Virtual Ethos, 40th International Computer Music Conference (ICMC) joint with the 11th Sound & Music Computing conference (SMC), Αθήνα 2014 (βλ. σ. 10)
  • Μουσική Παιδεία: Από τους Αρχαίους Έλληνες Φιλοσόφους προς τις Παγκόσμιες Μουσικές Κοινότητες, Ελληνική Ένωση για την Μουσική Εκπαίδευση - ISME, Θεσσαλονίκη 2012
  • Revisiting the Past, Recasting the Present, Αθήνα, 2011, athensconf2011.gateweb.gr

Μουσικοκριτικα Σημειωματα

  • «Δοκίμιο περί Σιωπής», περ. Πειραϊκά Γράμματα, Αθήνα, 2001, τ. 28, σ. 263-264
  • «Ιάννης Ξενάκης», περ. Πειραϊκά Γράμματα, Αθήνα, 2001, τ. 27, σ. 191-192
  • «Nabucco», περ. Πειραϊκά Γράμματα, Αθήνα, 2001, τ. 26, σ. 61-62
  • «Συμφωνική Μουσική: Sir Neville Mariner», περ. Πειραϊκά Γράμματα, Αθήνα, 2000, τ. 25, σ. 260-261
  • «Μάνου Χατζιδάκι: Όρνιθες», περ. Πειραϊκά Γράμματα, Αθήνα, 2000, τ. 24, σ. 200-201
  • «Φεστιβάλ Κιθάρας», περ. Πειραϊκά Γράμματα, Αθήνα, 2000, τ. 23, σ. 129-130
  • «Μανουέλ Σαλίνας», περ. Πειραϊκά Γράμματα, Αθήνα, 2000, τ. 22, σ. 56-58

Επιστημονική επιμελεια, Επιμελεια υλησ

  • Δημήτρης Μητρόπουλος (1896-1960): πενήντα χρόνια μετά (Πρακτικά Συνεδρίου, επιμ. Ι. Φούλιας, Γ. Μπελώνης, Γ. Βλαστός, Τ. Κολυδάς), Αθήνα, 2011, εκδ. Orpheus
  • Χρύσανθος εκ Μαδύτων, Great Theory of Music (Μέγα Θεωρητικόν της Μουσικής, μτφρ. Καίτη Ρωμανού), Νέα Υόρκη, 2010, εκδ. The Axion Estin Foundation
  • Περιοδικό Πολυφωνία, Αθήνα 2002 -
  • Απόστολος Κώστιος, Δημήτρης Μητρόπουλος / Κατάλογος Έργων, Αθήνα, 1996, εκδ. Ορχήστρα των Χρωμάτων
  • Περιοδικό Μου.Σ.Α., Αθήνα, 1995 - 1997

Άλλα κειμενα

  • Τάσος Κολυδάς, «Ιταλία, Νότια Γαλλία, Ισπανία, Φλαμένκο, Κιθάρα», HiTech - kidepedia, Αθήνα, 2009
  • «Η Ιστορία της κιθάρας στην Ελλάδα», Tar.gr, http://www.tar.gr/content/content.php?category=50
  • «Αφιέρωμα στον Γεράσιμο Μηλιαρέση», TAR (επιμ. Τάσος Κολυδάς – Γιώργος Β. Μονεμβασίτης), http://www.tar.gr/content/content.php?id=421, Διαδίκτυο, 2.2007
  • «Αφιέρωμα στον Δημήτρη Φάμπα», TAR (επιμ. Τάσος Κολυδάς, Γιώργος Β. Μονεμβασίτης), http://www.tar.gr/content/content.php?id=628, Διαδίκτυο, 5.2007
  • Περιοδικό Μου.Σ.Α.: Κείμενα σχετικά με την μουσική εκπαίδευση. Βιβλιοκριτικές

Συνεντεύξεις

  • «Συνέντευξη από τον κιθαριστή Jerry Willard», περ. Tar, http://www.tar.gr/content/content.php?id=969, Διαδίκτυο, 2007.11. Αγγλική εκδοχή: «Interview with Jerry Willard».
  • «Συνέντευξη από τον κιθαριστή Γεράσιμο Μηλιαρέση», περ. Tar, http://www.tar.gr/content/content.php?id=444, Διαδίκτυο, 2007

Ερευνητικα Ενδιαφέροντα

Μουσικολογία:

  • Έντεχνη ελληνική μουσική
  • Ιστορία της κιθάρας στην Ελλάδα, κατά τον 20ό αιώνα
  • Βιβλιοθηκονομία, αρχειονομία

Πληροφορική:

  • Ψηφιακή Διαχείριση Πολιτισμικού Υλικού
  • Διαχείριση Σχεσιακών Βάσεων Δεδομένων
  • Τεχνολογίες Διαδικτύου
  • Ανάκτηση Πληροφοριών από τη Μουσική (MIR)

Παιδαγωγική:

  • Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών
  • Μουσική τεχνολογία και μάθηση