Διερευνώντας την αξιοπιστία των πηγών (Επιμόρφωση πάνω στις Δημιουργικές Εργασίες, Μουσικό Σχολείο Ιλίου), Αθήνα, 7.9.2017
Το φαινόμενο της λογοκλοπής μουσικής και αντιγραφής μουσικών έργων (music plagiarism) εγείρει προβληματισμούς τόσο καλλιτεχνικής όσο και νομικής φύσης. Πώς βιώνει ένας μουσικός τη λογοκλοπή και πώς χρησιμοποιεί τα προγενέστερα έργα ως πηγή έμπνευσης; Πότε η χρήση στοιχείων από προγενέστερα έργα είναι επιτρεπτή και πότε συνιστά απομίμηση κατά το δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας; Ποιά είναι τα τεχνικά εργαλεία για την εξακρίβωση της λογοκλοπής και τι προσφέρουν οι μουσικολογικές αναλύσεις;
Το Ζαγόρι είναι μια περιοχή προικισμένη με σπάνιο φυσικό κάλλος. Οι ιστορικές συνθήκες διαμόρφωσαν εκεί ένα ιδιαίτερο πολιτισμικό περιβάλλον, όπου η πολλαπλότητα των μικρών κοινωνιών δεν αναιρεί την ενότητα του συνόλου. Το σύνολο αυτό αναδεικνύεται σε πραγματικό μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς, με υπερτοπική ακτινοβολία, όχι μόνο για την ήδη καταγεγραμμένη αλλά και για την ζώσα μνήμη. Είναι επομένως φυσικό να είναι η περιοχή του Ζαγορίου από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στην Ήπειρο, αλλά και μια ζωντανή σφαίρα κοινωνικής διάδρασης, όπου η παράδοση συναντά τη συγχρονία σε πλείστα όσα πεδία, από την οικονομία μέχρι τις πιο άμεσες μορφές κοινωνικότητας.
Το Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής στην Πρέβεζα με μια εμβληματική παράσταση στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Νικόπολης. Στο πρώτο μέρος η Ορχήστρα του Σχολείου ερμήνευσε συνθέσεις που απορρέουν, σχετίζονται ή παραπέμπουν στο όνειρο, σε μια παράσταση με τίτλο: «όνειρο και μουσική [ερμηνεία]». Η Ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Τάσου Κολυδά έπαιξε πρωτότυπες συνθέσεις, διασκευές γνωστών έργων, και συνθέσεις των ίδιων των μαθητών σε μια παράσταση που είχε μεγάλη επιτυχία..
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 7ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.), με θέμα «Μουσικός Γραμματισμός: Τυπικές και Άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας-Μάθησης», που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, από τις 27 έως τις 29 Νοεμβρίου 2015, σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και με τη συνεργασία πέντε πανεπιστημιακών τμημάτων της χώρας: Τ.Μ.Σ. του Α.Π.Θ., ΤΕΠΑΕ του Α.Π.Θ., ΤΜΕΤ του ΠΑ.ΜΑΚ., Τ.Μ.Σ. του Ιονίου Πανεπιστημίου και Τ.Μ.Σ. του ΕΚΠΑ.
Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 5ο Διεθνές Συνέδριο για την Εκπαιδευτική Πολιτική (EduPolicies 2014) με τίτλο «Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Τάσεις στην Εκπαίδευση: Οι επιρροές τους στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα». Το συνέδριο απευθυνόταν σε επαγγελματίες της εκπαίδευσης με σκοπό να αναπτύξουν διάλογο στην έρευνα και τις πρακτικές εφαρμογές προηγμένων εκπαιδευτικών πολιτικών για τη διδασκαλία και τη μάθηση. Ο Τάσος Κολυδάς παρουσίασε εργαστήριο με τίτλο «Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας στην υπηρεσία του εκπαιδευτικού: εύρεση και επεξεργασία μουσικής για την διδασκαλία μουσικών συνόλων».
Στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας οι μαθητές του 2ου Λυκείου Πρέβεζας, ενημερώθηκαν από τον Τάσο Κολυδά σχετικά με τη Μουσικοθεραπεία.
«Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας στην υπηρεσία του εκπαιδευτικού: εύρεση και επεξεργασία μουσικής για την διδασκαλία μουσικών συνόλων», Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Τάσεις στην Εκπαίδευση: / Οι επιρροές τους στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα (5o Διεθνές Συνέδριο ΕΕΜΑΠΕ), Αθήνα, 2014
«Ψηφιακός γραμματισμός και μουσική: μια προσέγγιση στις αντιλήψεις περί "ποιότητας" σχετικά με τους απωλεστικούς αλγορίθμους συμπίεσης ακουστικού σήματος», Μουσικός Γραμματισμός: Τυπικές και άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας-Μάθησης (7ο Συνέδριο ΕΕΜΕ), Θεσσαλονίκη, 2015
Το 40ο Διεθνές Συνέδριο Μουσικής με Υπολογιστές (ICMC) φιλοξενήθηκε στην Αθήνα για πρώτη φορά μαζί με το Ευρωπαϊκό 11ο Συνέδριο Πληροφορικής στη Μουσική και τον Ήχο (SMC). Τα δυο συνέδρια, έχουν και τη μορφή μουσικού φεστιβάλ, και είναι από τα σημαντικότερα στο είδος τους, στον επιστημονικό όσο και στον καλλιτεχνικό τομέα της μουσικής με υπολογιστές.