Στο φεστιβάλ κιθάρας “Γιορτές Κιθάρας 2020” ο Τάσος Κολυδάς παρουσίασε διάλεξη σχετικά με τα ρεσιτάλ των πρώτων σολίστ κιθάρας στην Ελλάδα. Η διάλεξη πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιανουαρίου, στις 17:30, στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αλίμου.

Περισσότερα

The paper entitled Timestamping Metadata Using Blockchain: A Practical Approach was published in the Springer Nature series.

Abstract: Long-term preservation of digital information requires confidence in the credibility and ability of digital archives and systems to consistently provide accessible and usable content. Ensuring that the provided information has remained unchanged over time is a particular challenge. Trusted timestamping is an effective method that allows anyone to prove without any doubt that specific content existed at a particular date and time. A practical approach for trusted timestamping using the Ethereum blockchain is presented here. A complete metadata record is stored as transaction input data along with a document hash digest. The approach is uncomplicated, human and machine readable, self-explanatory, and modular. It supports metadata preservation and copyright protection of digital documents applying verification without disclosure. The approach aims at extending current digital archives and systems using existing, well-tested technology.

Keywords: Trusted Timestamping, Ethereum Blockchain, Digital Preservation, Copyright Protection

Ο Τάσος Κολυδάς και ο Νίκος Πουλάκης παρουσίασαν εισήγηση με τίτλο «Από το μουσικό χειρόγραφο στην ψηφιακή παρτιτούρα: διερεύνηση του τρόπου αποτύπωσης των μουσικών έργων σε μουσική σημειογραφία από Έλληνες συνθέτες». Η εισήγηση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 11:00, στο κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Προπύλαια), στο πλαίσιο του 11ου Διατμηματικού Μουσικολογικού Συνεδρίου, «Νεωτερισμός και Παράδοση (με αφορμή τα 70 χρόνια από το θάνατο του Νίκου Σκαλκώτα)», υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας.

Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αποτυπώνουν τις συνθέσεις τους οι Έλληνες συνθέτες σήμερα. Πιο συγκεκριμένα, σε ποιο ποσοστό χρησιμοποιούν το μουσικό χειρόγραφο ως μέσο αποτύπωσης μιας σύνθεσης έναντι της ψηφιακής παρτιτούρας και ποια βήματα ακολουθούν από την σύλληψη της αρχικής ιδέας μέχρι την παραγωγή του τελικού “αυτόγραφου”.

Κατεβάστε το δημοσιευμένο κείμενο από τα πρακτικά του Συνεδρίου  

Tassos Kolydas presented a paper at the 13th International Conference on Metadata and Semantics Research, Rome, Italy, on October 29th, 2019.

The paper was entitled: Timestamping Metadata Using Blockchain: 
A Practical Approach

MTSR is an annual international inter-disciplinary conference, which brings together academics, researchers and practitioners in the specialized fields of metadata, ontologies and semantics research. The conference provides an opportunity for participants to share knowledge and novel approaches in the implementation of semantic technologies across diverse types of information environments and applications.

 

Τίτλος ανακοίνωσης

Αξιοποίηση της τεχνολογίας blockchain για τη διατήρηση των ψηφιακών τεκμηρίων σε μουσικές βιβλιοθήκες και αρχεία

Περίληψη

Η ψηφιακή διατήρηση έχει ως σκοπό το σχεδιασμό, την κατανομή των πόρων και την εφαρμογή των απαραίτητων μεθόδων και τεχνολογιών, με σκοπό να διασφαλιστεί ότι η ψηφιακή πληροφορία θα παραμείνει προσιτή και χρήσιμη στο διηνεκές. Ωστόσο, για την μακροπρόθεσμη διατήρηση της ψηφιακής πληροφορίας απαιτείται εμπιστοσύνη στην αξιοπιστία και την ικανότητα του φορέα να παρέχει σταθερά αναλλοίωτο το περιεχόμενο των τεκμηρίων. Η διασφάλιση πως η πληροφορία που παρέχεται, έχει παραμείνει αμετάβλητη στο πέρασμα του χρόνου, συνιστά μια ιδιαίτερη πρόκληση αν λάβουμε υπόψιν τους πολυάριθμους παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν την τροποποίηση ενός ψηφιακού αντικειμένου. Σκοπός της εισήγησης είναι η αξιοποίηση μεθόδων από το χώρο της κρυπτογραφίας με σκοπό τη διατήρηση των ψηφιακών τεκμηρίων. Συγκεκριμένα, προτείνεται η τεχνολογία blockchain για την αξιόπιστη χρονοσήμανση (trusted timestamping) των τεκμηρίων με τρόπο που να μην επιδέχεται αμφισβήτηση και μάλιστα χωρίς την ανάγκη ύπαρξης έμπιστου φορέα που να εγγυάται την ακρίβεια των δεδομένων.

Στο 8ο Συνέδριο της ΕΕΜΕ με τίτλο «Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί», ο Τάσος Κολυδάς παρουσίασε εισήγηση με θέμα τη χρήση Ανοιχτών Τεχνολογιών στη διδασκαλία της μουσικής. Κεντρική ιδέα της εισήγησης είναι πως το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα δεν είναι μόνο η καλύτερη λύση στο πλαίσιο του ελληνικού σχολείου· συχνά, είναι η μοναδική.

Η ψηφιακή παρτιτούρα συνιστά πολύτιμο αρωγό για τον εκπαιδευτικό, είτε ως βοήθημα για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του μαθήματος, είτε ως προϊόν των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Από την διδασκαλία της μουσικής σημειογραφίας, μέχρι την υποστήριξη των σχολικών εκδηλώσεων, η παρτιτούρα συμπαρίσταται σταθερά στο έργο του εκπαιδευτικού.

Τάσος Κολυδάς, «Η ψηφιακή παρτιτούρα ως ιστορική πηγή για την αποτύπωση της μουσικής κληρονομιάς· προκλήσεις, δυνατότητες, προοπτικές», Η μουσική κληρονομιά στη δυτική έντεχνη μουσική (10ο Διατμηματικό Συνέδριο Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρίας - ΕΜΕ, 2018)

Οι παρτιτούρες αποτελούν πολύτιμη κατηγορία πηγών για την καταγραφή και μελέτη της μουσικής κληρονομιάς. Ιδιαίτερα τα μουσικά χειρόγραφα διακρίνονται για τον πλούτο και την ποικιλομορφία των πληροφοριών που παρέχουν· πέρα από το κατεξοχήν μουσικό περιεχόμενο, παρέχουν τεκμήρια για τις συνθήκες δημιουργίας του μουσικού έργου (χειρόγραφες διορθώσεις, προσθήκες και αφαιρέσεις υλικού), τη συνθετική διαδικασία (μουσικά σκίτσα, αναθεωρήσεις, οριστική εκδοχή), την ταυτότητα του έργου και του δημιουργού (χρονολόγηση, διάκριση πρωτότυπου-αντίγραφου, γραφικός χαρακτήρας συνθέτη) κ.λπ. Η δυνατότητα επεξεργασίας της παρτιτούρας μέσω υπολογιστή έφερε στα χέρια του συνθέτη τέτοιες δυνατότητες, που σταδιακά επιβάλλουν την ψηφιακή παρτιτούρα ως το βέλτιστο μέσο αποτύπωσης της μουσικής.

Τα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διοργάνωσαν τριήμερο συνέδριο

Στις 9-11 Νοεμβρίου 2018 πραγματοποιήθηκε διεθνές συνέδριο με τίτλο “The Birth of Contemporary Europe: World War I, Music and the Arts”.

Στην ιστοσελίδα του συνεδρίου αναφέρεται: In this international multidisciplinary conference, we expect to discuss several issues that have to do with artistic and cultural manifestations and their connection to music and sound in general, which occur both during, but also after, the end of the Great War.

World War I has been the turning point towards the birth of Contemporary Europe. It signaled the crucial end of the Empires and the shift towards new perspectives. The artistic and cultural output of the period in discussion has been rich and diverse, something that has been partially reflected on the scope of projects such as Europeana 1914-1918 , Europeana Migration and others.

Κατασκευή ιστοσελίδας και υποστήριξη του διακομιστή Διαδικτύου: Τάσος Κολυδάς. Γραφικά: Ανδρέας Βακαλιός.

«27o Φεστιβάλ Κιθάρας στην Πάτρα· κριτική θεώρηση και κάποιες ιστορικές αναφορές», tar.gr, http://www.tar.gr/content/content.php?id=5613, Διαδίκτυο, 2018