Το Σάββατο 13 Απριλίου στις 4:00-6:30 μ.μ. (ώρα Ελλάδας), πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ημερίδα για την παρουσίαση του ιστότοπου «Τραγουδώντας Ελληνικά με τα τραγούδια της Μαρίζα Κωχ». Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς μουσικής και εκπαιδευτικούς ελληνικής γλώσσας που εργάζονται στην Ελλάδα ή/και στο εξωτερικό. Η επιστημονική ομάδα δημιούργησε πρωτότυπο υλικό για τη διδασκαλία της γλώσσας και της μουσικής. Το τραγούδι χρησιμοποιείται ως διδακτικός πόρος και εργαλείο για την εκμάθηση των ελληνικών ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας ή γλώσσας κληρονομιάς, καθώς και ως μέσο για την κατανόηση του ελληνικού πολιτισμού.
Είχα το προνόμιο να αναλάβω το σχεδιασμό και την υλοποίηση του λογισμικού για το ψηφιακό αποθετήριο που χρησιμεύει ως ανοιχτός εκπαιδευτικός πόρος.

Στο πλαίσιο της σύντομης εισήγησης που έκανα, αναφέρθηκα στην αρχιτεκτονική και τα γνωρίσματα του λογισμικού που χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες του project. Περιέγραψα το σκεπτικό και τις αποφάσεις που ελήφθησαν κατά τη διάρκεια της συγκρότησής του και προσπάθησα να αναδείξω τις λειτουργίες και τα καινοτόμα στοιχεία που παρουσιάζει, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαλειτουργικότητα και την ψηφιακή διατήρηση.


Δείτε την παρουσίαση

 

Πρόγραμμα Ημερίδας

4:00 - 4:10 Καλωσόρισμα και Εισαγωγή στην Ημερίδα από την Επιστημονική Υπεύθυνη του έργου, Ζωή Διονυσίου (Ιόνιο Πανεπιστήμιο)

4:10 - 4.45Η ιδέα και ο σχεδιασμός του έργου

Ζωή Διονυσίου(Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο),Τα τραγούδια της Μαρίζας Κωχ, η ιδέα και ο σχεδιασμός του έργου: από τη διδασκαλία της μουσικής στη διδασκαλία της γλώσσας

Έφη Πανταζή(Δρ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτικός, Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κέρκυρας),Διδακτική αξιοποίηση των τραγουδιών της Μαρίζας Κωχ για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας

Μαίη Κοκκίδου(Δρ. Συγκριτικής Μουσικής Παιδαγωγικής, Μουσικοπαιδαγωγός – Ερευνήτρια),Διαθεματικές συνδέσεις με τον ελληνικό πολιτισμό

4:45 - 5:15 Δημιουργία και διαχείριση του ιστότοπου

Τάσος Κολυδάς(Δρ. Μουσικολογίας, Εργαστηριακό - Διδακτικό Προσωπικό,Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών),Χτίζοντας ψηφιακές γέφυρες: διαλειτουργικότητα, ψηφιακή διατήρηση και καινοτομία στο ψηφιακό αποθετήριο

Μαρία Ζαρκάδα(Μουσικοπαιδαγωγός MA,Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο),Πλοήγηση στο πληροφοριακό και μουσικό υλικό

Κωνσταντίνα Γαβριηλίδου, Ντιλένα Ηλιοπούλου(Visual Artists,Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας, Ιόνιο Πανεπιστήμο) &Μαρία Κρίγκα(Εικαστικός, Ε.Ε.Π.,Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας, Ιόνιο Πανεπιστήμο),Η εικονογράφηση του έργου της Μαρίζας Κωχ «Η Γοργόνα ταξιδεύει τον μικρό Αλέξανδρο»

5:15 - 5:30 Διάλειμμα

Προβολή αποσπάσματος από το βίντεο «Η γοργόνα ταξιδεύει τον μικρό Αλέξανδρο»

5:30 - 6:00 Μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές σε σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού

Πήτερ Δούσκαλης(Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μουσικός, Υπ. Διδάκτορας,Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο),Έρευνα δράσης με στόχο τη μουσικοπαιδαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών της ελληνικής γλώσσας σε σχολεία της Νέας Υόρκης

Κλειώ Κωνσταντάκου(Μουσικοπαιδαγωγός MA, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο),Πιλοτική διδασκαλία στην Ελληνική Σχολή της Βιέννης: μουσικοπαιδαγωγικές δραστηριότητες με στόχο την ενίσχυση του τραγουδιού

Κατερίνα Αδαμοπούλου(Μουσικοπαιδαγωγός, Υπ. Διδάκτορας, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο),Τα τραγούδια της Μαρίζας Κωχ ως αφορμή για τη διαμόρφωση μιας παιδαγωγικής του αυτοσχεδιασμού στην τάξη της μουσικής

6:00 - 6:10Μαρίζα Κωχ,Πώς δημουργήθηκαν τα τραγούδια για παιδιά;

6:10 - 6:30 Σχολιασμός από τηνΒάλλη Λύτρα, Πρόεδρο της Δ.ΕΛ.ΕΞΩ. (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Goldsmiths, University of London, UK).

Συζήτηση και προτάσεις για τον μέλλον

Συντονισμός συζήτησης: Ζωή Διονυσίου

 

Ιστότοπος Τραγουδώντας Ελληνικά με τα τραγούδια της Μαρίζας Κωχ https://singinggreek.music.ionio.gr

Λίγα λόγια για το έργο

Το έργο «Τραγουδώντας ελληνικά με τα τραγούδια της Μαρίζας Κωχ» σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, αξιοποιώντας τραγούδια της Μαρίζας Κωχ. Η επιστημονική ομάδα δημιούργησε πρωτότυπο υλικό για τη διδασκαλία της γλώσσας και της μουσικής. Το τραγούδι χρησιμοποιείται ως διδακτικός πόρος και εργαλείο για την εκμάθηση των ελληνικών ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας ή γλώσσας κληρονομιάς, καθώς και ως μέσο για την κατανόηση του ελληνικού πολιτισμού. Γνωρίζοντας την επιθυμία των εκπαιδευτικών για πρόσβαση σε σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, θεωρούμε ότι το αποθετήριο αυτό είναι χρήσιμο για τα σχολεία της χώρας μας, για τον ελληνισμό της ομογένειας, καθώς και για όποιον επιθυμεί να μάθει ελληνικά.